9351 200 0912

9351 200 0912

سالاد فتوش یکی از سالاد های عربی پرطرفدار است که اصالتش به لبنان بر میگردد این سالاد تازه و خوشمزه با سبزیجات فصل تهیه می شود.

سالاد فتوش را می توان در کنار غذای اصلی و یا به عنوان یک میان وعده سرد سرو کرد. این سالاد را ر کنار میز های فینگر فود برای تولد کودک و یا تولد بزرگسالان می توان در نظر گرفته و سرو کرد . سالاد فتوش را حتی می توان به عنوان شام در نظر گرفت.

اما برای درست کردن سالاد فتوش لازم است ابتدا سس سالاد را اماده کنید. به همین منظور باید در یک ظرف گود ، سماق ، نعنا، سرکه ، پوره سیر ، اب لیموترش ، روغن زیتون و نمک و فلفل را ریخت و خوب هم زد حالا اجازه دهید مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

در مرحله بعد نان پیتا را به صورت مثلث برش بزنید در سینی فر بچینید حالا مقداری روغن زیتون و سیر تازه له شده و یک ساقه رزماری که از قبل با هم در یک ظرف قرار داده اید را برداشته و با فرچه روی نان بزنید و نان ها را داخل فر بگزارید به مدت 5 دقیقه تا خوب برشته شوند.

حالا برای تهیه خود سالاد کاهوی رسمی را درشت خرد کنید و خیار ها را پوست بکنید و بعد گوجه فرنگی را خورد کرده و بعد فلفل دلمه را خورد کنید. حالا تربچه و پیاز کنده شده را خرد و با آن اضافه کنید. حالا باید پیازچه و جعفری ساتوری شده را به آن اصافه کنید. حال نان های پیت تست شده را داخل ظرف ریخته و سس مخصوص را روی آن بریزید .

اگر از سالاد فتوش به عنوان غذای اصلی خواستید استفاده کنید بهتر است از تکه های فیله مرغ گریل شده استفاده کنید تا سیر کنندگی آن را بالا ببرید.

نکته دیگر در تهیه سالاد فتوش این است که کاهوی این سالاد حتما باید کاهوی رسمی باشد و کاهو پیج اصالا مناسب برای این سالاد نیست.

اضافه کردن پنیر به این سالاد کاملا اختیار است . پنیر این سالاد باید لبنه باشد و به صورت مکعبی خورد شود وبه سالاد اضافه شود.

نان پیتا را در مرحله اخر بعد از اضافه کردن و مخلوط کردن سس به سالاد می توانید اضافه کنید.از سبزی های اصلی این سالاد ****

 

سس را در مخلوط کن و یا گوشت کوب برقی درست کنید چرا که رنده کردن سیر کمک می کند تا مواد خوب با هم ترکیب شوند. در صورت تمایل می توانید به اب انار طبیعی شکر اضافه کنید و به سس اضافه کنید. اگر به سالادتان سس را اضافه نکنید می توانید سالاد را تا 3 روز در یخجال و در ظرف در بسته نگهداری کنید. از مواد دیگری که برای تهیه این سالاد می توانید استفاده کنید لبوی پخته شده هم هست. البته لبو ها را باید به صورت مکعبی خورد کنید. این سالاد در کنار انواع غذا های پلویی ایرانی بسیار پر طرفدار است.

یکی از رسپی های پرطرفدار برای تهیه سس سالاد فتوش این است که رب انار را با سیر له شده و سماق و نمک و یک عدد لیموترش و نعنای خشک، سرکه و روغن زیتون مخلوط کنید.

استفاده از گوجه گیلاسی بهتر از گوجه های ساده است چرا که ظاهری جذاب تر به سالاد خواهد داد. تربچه ها را هم اندازه انتخاب کنید که بعد از حلقه کردن جذاب تر به نظر برسند. در رسپی های حاضر برای تهیه سالاد فتوش دیده شده که از کلم هم استفاده شده است.

اگر به نان پیتا دسترسی نداشتید می توانید از نان لواش هم استفاده کنید. نان لواش را مثلث ببرید و داخل روغن سرخ کنید.

پیاز قرمز هم جزو یکی از ایتم های سالاد فتوش می تواند باشد . این پیاز به تناسب بقیه پیاز ها ترد تر است اگر تمایل داشتید یک سالاد رژیمی داشته باشید بهتر است نان سالاد را داخل فر گریل کنید. جعفری ساطوری را در انتها و بعد از اتمام کار سالاد به آن اضافه کنید تا عطر ماندگار تری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *