9351 200 0912

9351 200 0912

یکی از محبوب ترین سالاد های جهان سالاد سزار است. این سالاد در کنار فینگر فود ها و غذا های اصلی در مهمانی ها و تولد ها بسیار پرطرفدار است. این سالاد اصالتی ایتالیایی ، امریکایی دارد که قدمت آن به 100 سال قبل برمی گردد. این سالاد امروزه جزو منوی بیشتر کافه های و رستوران هاست.

ادعا های زیادی برای ابتدا کننده این سالاد و اصالت آن وجود دارد. سالاد سزار توسط صاحب رستورانی به نام سزار کاردینی که جزو مهاجران جنگ زده ایتالیایی در کشور مکزیک بود ابداع شد. کاردینی سالاد سزار را با هرچه دم دست داشت اماده کرد. تمام مواد غذایی اش تمام شده بود و هرگز تصور نمی کرد این سالاد به چنین شهرتی دست پیدا کند. این سالا به سرعت محبوبیت خود را پیدا کرد و مشتری ها به خاطر این سالاد به رستوران می امدند. جالب است که سس این سالاد به قدری محبوب شد که باعث شد کاردینی تصمیم بگیرید ان را در بطری های کوچک بسته بندی و مجموعه غذایی سزار کاردینی را افتتاح کند.

سالاد سزار می تواند یک سالاد کم کالری و رژیمی باشد که در کشور ماهم طرفداران زیادی دارد. این سالاد هم مثل سالاد ماکارانی به روش های مختلفی تهیه می شود. سالاد سزار مرسوم در ایران مشابه سالاد سزار آمریکایی است.

در ابتدا لازم است سس سالاد سزار را آماده کنید. به این منظور باید یک پیمانه سس مایونز و آب لیموترش را اضافه کنید و به اندازه سس مایونز سس خردل اصافه کنید. و بعد یک حبه سیر رنده شده را اضافه کنید و بعد نصف پیمانه پنیر پارمسان را به سس اصافه کنید و در نهایت نمک و فلفل را اضافه کنید. بعد از اینکه ترکیبات را خوب مخلوط کردید روغن زیتون را اضافه کنید. اگر غلظت سس زیاد بود به جای آب از روغن زیتون برای رقیق تر شدن آن استفاده کنید.

حالا نوبت می رسد به تهیه کردن نان سالاد سزاز

برای نان این سالاد بهتر است چند نان تست را برداشته و مربع مربع خورد کنید و بعد روغن زیتون، سیر و نمک را باهم مخلوط کرده و بعد نان را به این ترکیب اضافه می کنیم و سپس نان اغشته به روغن را داخل فر می گزاریم تا گریل شود.

حالا نوبت به روغن می رسد که از شب قبل بهتر است با روغن زیتون ، پور سیر ، نمک مزه دار شود. و بعد چنانچه دوست دارید از مرغ گریل استفاده کنید. می توانید از دستگاه گریل یا تابه استفاده کنید و به مدت 4 دقیقه مرغ را تفت دهید.

بعد از اینکه مرع را داخل روغن حاوی سیر تفت دادید کره آب شده را به مرغ اضافه کنید تا مرغ کاملا طعم کره را بگیرد بعد مرغ ها را داخل فر می گزاریم تا خوب مغز پخت شوند. حالا یک عدد کاهوی رسمی را شسته اب آن را می گیریم کاهو را خورد کرده و داخل یک ظرف گود بریزید بعد تکه های نان تست گریل شده را به سالاد اضافه کنید.

حال پنیر پارمسان رنده شده را به کاهو ها اضافه کنید  گام بعدی استفاده از اسلایس های زیتون سیاه بدون هسته است. زیتون ها را حلقه کرده روی سالاد میریزم.

اگز از گوجه گیلاسی در این سالاد استفاده کنید سالاد جذابی تری خواهید داشت. حالا از دانه های کاپاریس هم برای زیبایی بیشتر این سالاد استفاده کنید. بسیاری از رستوران ها از سبزی های نظیر جعفری فری ، بیبی اسفناج هم در سالاد هایشان استفاده می کنند.

اما بعد از اینکه مرغ کاملا پخت و اماده سرو شد ان را روی تخته می گزاریم و اریب ان ها را تکه می کنیم. این برش ها هم ظاهر فریبنده ای به سالاد می دهند و هم بافت مرغ را حفط می کنند.

بعد از برش دادن مرغ مقداری اب لیمو ترش روی سالاد بریزید چنانچه دوست داشیت که سالادتان رژیمی باشد بهتر است به جای سس از ماست یونانی یا ایسلندی استفاده کنید که چربی بسیار کمی دارند. اما طعم خوبی به سس سالاد می دهند.

اما این سالاد را می توان در کنار فینگر فود ها برای تولد ها دورهمی ها و مهمانی ها در نظر گرفت. خود این سالاد را می توان به عنوان یک وعده غذایی کامل در نظر گرفت. مرغ روی سالاد سزار را می توان به شکل های مختلف سرو کرد. رایج ترین شیوه پخت مرغ سالاد سزار روش گریل و بعد کبابی است گرچه سالاد سزار با مرغ سخاری هم سرو می شود.

استفاده از سرکه بالزامیک در این سالاد هم امری است کاملا ذائقه ای

سالاد سزار یکی از سالاد های محبوب کودکان هم هست که می توان آن را در کنار غذای اصلی هم سرو کرد. این سالاد را با کاهو پیچ هم تهیه می کنند.

عموما قاعده خاصی برای تهیه این سالاد نیست. در بسیاری از رستوران ها رسپی این سالاد را بنابر سلیقه سرآشپز تغییر داده اند. اما برای تهیه مرغ سوخاری روی سالاد سزار لازم است مرغ را مرینیت کرده و با روغن زیتون و پودر سیر و نمک و فلفل ترکیب کرده و 4 ساعت زمان بدهیم تا طعم دار شوند.

گام بعدی این است که از پورد کنتاکی استفاده کنیم و کنتاکی را با اب سرد مخلوط کرده و بعد مرغ را داخل ان زده و بعد به ارد سفیده ترکیب شده با نمک و فلفل، زده و مجددا داخل ارد و اب زده و بعد داخل پودر سخاری رنگی بغلتانید. حالا یک استراحت 30 دقیقه ای به آن بدهید و داخل روغن داغ سرخ کنید. بعد از اینکه کمی از روغن افتاد به کمک یک چاقوی تیز فیله سوخاری را برش دهید. فیله سوخاری برش خورده را روی سالاد گذاشته و با پنیر پالمسان ، چاشنی های معطر سالاد، گوجه گیلاسی ان را گارنیش کنید. مدت زمان آماده سازی این سالاد 40 دقیقه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *